A la unitat 6 ens hem centrat en el maquinari TIC, concretament tauletes i pissarres digitals. Ha estat especialment interessant llegir sobre els panells tàctils i veure el vídeo de la pissarra transparent.
D'altra banda, la reflexió sobre la utilització dels recursos tecnològics que fem els mestres ja la vaig fer quan treballava als Estats Units. Allà tenim moltíssims recursos tecnològics i de vegades no s'aprofiten. Jo mateixa no feia servir la meva pissarra digital de la manera més productiva -ni tan sols vaig demanar els retoladors...- La veritat és que preferia utilitzar la càmera de documents: El zoom era molt útil i em resultava més ràpid i còmode. Per exemple, quan eren els alumnes els qui completaven l'activitat davant de la classe, amb la càmera no tapaven la pissarra, però si feien servir la pissarra digital, es ficaven davant i era més costós tot plegat. Tant de bo tots els centres tinguessin una càmera de documents aquí també!
Crec que el que hem de tenir molt clar des dels centres és què vol dir innovar. Tot i que fèiem servir TICS, el que he explicat abans no és innovador. Ara explicaré una bona pràctica TIC: De vegades els alumnes usaven Chromebooks per completar textos escrits de manera col·laborativa als que accedien per Google Classrooms, a través d'un document molt atractiu visualment amb enllaços que vaig poder reciclar diverses vegades. Això sí que era innovador.
Sovint els mestres tenim por de perdre el control de la classe quan no dominem un tema, cosa que pot passar prou a l'àmbit tecnològic, en constant canvi Per això és essencial reciclar-se com a docent i intentar mantindre's una mica al dia en tecnologies.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada