Aquesta unitat tenia com punt central alguns recursos d'Internet amb què podem construir processos d'ensenyament-aprenentatge significatius, com ara els WebQuests, les caceres del tresor, els blogs i els wikis.
El primer recurs exposat permet desenvolupar l'autonomia en equip de l'alumnat, ja que ells investiguen sols i col·laborativament per resoldre un problema o per lliurar una tasca, mentre que el professor fa només de guia. Crec que el fet de deixar a l'alumne la llibertat d'elecció pel que fa a la tria i processament d'informació, augmenta la motivació de l'alumnat i a la vegada, assegura un millor aprenentatge. Bernie Dodge va crear aquest concepte al 1995. Al recull de WebQuests oferit he pogut trobar algunes de la meva especialitat que m'han semblat molt interessants: Dear Agony Aunt per adults, An English Day i una altra que he proposat a Padlet de l'assignatura de ciències socials.
Malgrat les semblances entre les WebQuests i les caceres del tresor, hi ha una diferència important entre aquests dos recursos: les caceres no inclouen tasques sinó preguntes, per això són més senzilles i concretes. Al recull no he trobat cap d'interessant per adaptar a secundària, al meu parer. Eren de nivell més aviat baixet i no m'han semblat adients per transformar en llengua estrangera. Per la meva feina prefereixo les WebQuests.
L'últim recurs del qual m'agradaria parlar és de les wikis, ja que de blogs ja en sabem! ;)
M'ha sorprès la possibilitat d'utilitzar wikis amb fins educatius perquè mai no hi havia pensat. Per exemple, hi ha una de còmics en català. De seguida se m'ha acudir que es podria fer un recull dels llibres llegits per la classe, per exemple, amb recomanacions. Per si de cas més endavant m'atreveixo a provar-ho amb la meva classe, afegeixo el vincle per saber com fer-ho.
Per una altra banda, la primera tasca lliurada era un escrit sobre un recurs concret que ens hagués cridat l’atenció a la plataforma Padlet. M'ha agradat molt aquesta web que no coneixia i de seguida l'he posat en pràctica amb els meus alumnes. Aquesta si era fàcil de posar en pràctica, a veure com responen ells.
El primer recurs exposat permet desenvolupar l'autonomia en equip de l'alumnat, ja que ells investiguen sols i col·laborativament per resoldre un problema o per lliurar una tasca, mentre que el professor fa només de guia. Crec que el fet de deixar a l'alumne la llibertat d'elecció pel que fa a la tria i processament d'informació, augmenta la motivació de l'alumnat i a la vegada, assegura un millor aprenentatge. Bernie Dodge va crear aquest concepte al 1995. Al recull de WebQuests oferit he pogut trobar algunes de la meva especialitat que m'han semblat molt interessants: Dear Agony Aunt per adults, An English Day i una altra que he proposat a Padlet de l'assignatura de ciències socials.
Malgrat les semblances entre les WebQuests i les caceres del tresor, hi ha una diferència important entre aquests dos recursos: les caceres no inclouen tasques sinó preguntes, per això són més senzilles i concretes. Al recull no he trobat cap d'interessant per adaptar a secundària, al meu parer. Eren de nivell més aviat baixet i no m'han semblat adients per transformar en llengua estrangera. Per la meva feina prefereixo les WebQuests.
L'últim recurs del qual m'agradaria parlar és de les wikis, ja que de blogs ja en sabem! ;)
M'ha sorprès la possibilitat d'utilitzar wikis amb fins educatius perquè mai no hi havia pensat. Per exemple, hi ha una de còmics en català. De seguida se m'ha acudir que es podria fer un recull dels llibres llegits per la classe, per exemple, amb recomanacions. Per si de cas més endavant m'atreveixo a provar-ho amb la meva classe, afegeixo el vincle per saber com fer-ho.
Per una altra banda, la primera tasca lliurada era un escrit sobre un recurs concret que ens hagués cridat l’atenció a la plataforma Padlet. M'ha agradat molt aquesta web que no coneixia i de seguida l'he posat en pràctica amb els meus alumnes. Aquesta si era fàcil de posar en pràctica, a veure com responen ells.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada