El tema central de la tercera unitat són les xarxes socials. Em va cridar l'atenció el glossari de termes relacionats del TERMCAT .
Per una altra banda, em va sobrepassar una mica la quantitat de xarxes socials que existeixen avui en dia i sobretot em va sorprendre que moltes eren desconegudes per mi, per exemple Delicious, Digg i Diigo (marcadors socials), Schoology, Shoutem, SocialGo (xarxes educatives) Diipo, Edmodo, Edu 2.0, EducaNetwork, Gnoss, Grou.ps, Ning,RedAlumnos (xarxes generals).
Unes quantes si eren conegudes: Facebook, MySpace, Google+, LinkedIn, Flickr i Pinterest, SlideShare, YouTube i Vimeo, Scribd, Edmodo...
Després de llegir l'article "Com parlar als joves sobre els perills d’internet" vaig reflexionar sobre l'actual manca d'informació en referència als perills esmentats a la unitat que pateixen els joves. M'agradaria poder impulsar una iniciativa amb estudiants de secundària on tractarem cyberbullying, grooming i sexting de manera divertida com ara els vídeos de James Lipton:
Per una altra banda, em va sobrepassar una mica la quantitat de xarxes socials que existeixen avui en dia i sobretot em va sorprendre que moltes eren desconegudes per mi, per exemple Delicious, Digg i Diigo (marcadors socials), Schoology, Shoutem, SocialGo (xarxes educatives) Diipo, Edmodo, Edu 2.0, EducaNetwork, Gnoss, Grou.ps, Ning,RedAlumnos (xarxes generals).
Unes quantes si eren conegudes: Facebook, MySpace, Google+, LinkedIn, Flickr i Pinterest, SlideShare, YouTube i Vimeo, Scribd, Edmodo...
Després de llegir l'article "Com parlar als joves sobre els perills d’internet" vaig reflexionar sobre l'actual manca d'informació en referència als perills esmentats a la unitat que pateixen els joves. M'agradaria poder impulsar una iniciativa amb estudiants de secundària on tractarem cyberbullying, grooming i sexting de manera divertida com ara els vídeos de James Lipton:
o els de la iniciativa That's not cool:
M'imagino un projecte de vídeos molt motivador pels estudiants on podrien aconsellar els uns als altres sobre bones pràctiques a Internet i a les xarxes socials. Vaig enrecordar-me de la meva primera experiència com a docent a l'IES Can Mas de Ripollet el curs 2009-10 on Maores, de 14 anys, havia estat assassinada l'any anterior a mans d'un company. Ella havia penjat una foto a Myspace i a ell no li va semblar bona idea. Seria molt interessant debatre aquest cas amb els estudiants des de la perspectiva de la seguretat a Internet.
Per últim, voldria afegir alguns avantatges pels alumnes que suposaria tenir una eina de repàs i comunicació sempre disponible. Per això crec que la plataforma educativa Schoology, que jo no coneixia abans, és molt recomanable. Els alumnes més tímids podrien contactar amb els seus professors discretament i els endarrerits o absents per malaltia per exemple o fins i tot els més lents podrien repassar els continguts si els enregistrarem a aquesta plataforma, com fa el districte escolar de Denison. Llegir la història. A més a més, els professors estalvien temps perquè a la plataforma es corregeixen i qualifiquen els treballs automàticament i a sobre les famílies poden estar connectades tumbé.
Crec que és imprescindible posar-nos les piles amb les noves tecnologies perquè les feines a què es dedicaran els nostres alumnes quan siguin grans ara mateix no existeixen. Podeu llegir un article sobre aquest tema publicat a El Periódico aquí.
Per agafar idees de com usar xarxes socials a classe el recull proposat m'ha semblat molt adient. I també estan bé les 7 idees sobre com usar Instagram.
Els dispositius mòbils són una part ben important a la vida dels joves. Hauríem d'aprofitar aquesta eina existent perquè la facin servir com eina educativa per aprofundir en el seu aprenentatge. D'aquesta manera, estem facilitant l'aprenentatge i augmentant les possibilitats a què s'interessen per la matèria i aprenguin pel seu compte.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada